به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، تعداد ٢ هزار و ٩٣٣ درخواست، تاکنون از سوی مردم در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به ثبت رسیده که به ٢ هزار و ٤٧١ درخواست پاسخ داده شده است. به طور کلی میانگین پاسخگویی به درخواستهای مردمی ٧٦ درصد بوده است.
به گزارش دبیرخانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، همچنین در مجموع ٣٧٣ شکایت در سامانه ثبت شده که دستگاههای متصل به سامانه تنها به ١٣٦ شکایت پاسخ داده اند.
تا کنون ٤٤٠ دستگاه به سامانه متصل شده اند که بیشتر این دستگاهها در زیر مجموعه قوه مجریه قرار دارند.
بیشترین درخواست و سوالات مردمی (٢٣٤ درخواست)، مربوط به وزارت کشور میباشد که این وزارتخانه به تمامی درخواستها در میانگین زمانی ٢٨ روزه پاسخ داده است.
بر اساس این گزارش، تعداد درخواستها از قوه مقننه ٤٩ درخواست بوده که تنها به ٨ درخواست پاسخ داده است، میانگین زمان پاسخگویی به درخواستها (١٧٥ روز) است.
تعداد درخواستهای مردمی از قوه قضاییه (روزنامه رسمی کشور)، ٤٤ درخواست بوده که به ٤٣ درخواست در میانگین ١٣ روز پاسخ داده شده است.
در میان ٨ شهرداری متصل به سامانه، بیشترین درخواستها مربوط به شهرداری تهران با ٢٩ درخواست و میانگین پاسخگویی ٢٣ روز بوده است.
گفتنی است؛ تنها شهرداریهای تهران، اصفهان، کرج، مشهد مقدس، کرمانشاه، رشت و دیلم به سامانه پیوسته اند.
در میان استانداریهای کل کشور نیز بیشترین تعداد درخواست مربوط به استانداری هرمزگان بوده است که به تمامی ١٣٦ درخواست در میانگین زمانی ٥ روز پاسخ داده است.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تنها دستگاهی است که تمامی زیرمجموعههای آن به سامانه متصل شده است.
بیش از ٥٧٢٢ هزار نفر تاکنون در سامانه ثبت نام کرده اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/
نظر شما